DOPRAVA ZDARMA NA BALÍKOVNU!

Reklamační řád obchodu SilverAnn.cz

I. Všeobecná ustanovení

1) Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek

prodávajícího www.silverann.cz, odp. os. Hanna Laub, se sídlem Smetanova 381, 277 16, Všetaty,

IČ: 08517002, zapsaná na Obecním živnostenském úřadě, Městský úřad Neratovice (dále

jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci

zboží.

2) Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními

podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží.

3) Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s

tímto Reklamačním řádem.

II. Záruka za jakost

1) Dokladem o záruce zakoupeného zboží je doklad o zakoupení (faktura) se zákonem

uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží,

cena, množství, číslo …).

2) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

3) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména

prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

– věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti,

které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na

povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

– věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc

tohoto druhu obvykle používá.

– věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

– věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

III. Záruční podmínky

1) Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména

neporušenost či poškození obalu).

2) Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení

obsahuje vše, co obsahovat má.

3) Veškeré nesrovnalosti je třeba vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo

kupující může převzetí zásilky odmítnout. Doporučujeme přiložit fotodokumentaci

poškození a obalu.

4) Kupující reklamaci uplatní odesláním na adresu prodávajícího:

Hanna Laub, Smetanova 381, 277 16, Všetaty.

5) Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží, kopii dokladu o zakoupení, podrobný

popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (uvedené ve vyplněném formuláři pro uplatnění reklamace  stáhnout ve formátu PDF).

Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.

6) Kupující si zvolí požadovaný způsob vyřízení reklamace (výměna za stejný nový produkt, výměna za jiný produkt, přiměřená sleva z kupní ceny, odstoupení od smlouvy).

7) Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není

činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):

a. mechanickým poškozením zboží,

b. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou,

prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je

přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,

c. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,

d. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,

e. zboží, které bylo upravováno zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této

úpravy,

f. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.

8) Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v

reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady či elektronické

komunikaci).

9) Bude-li reklamace zamítnuta, může se kupující rozhodnout, zda požaduje a souhlasí

s placenou opravou.

10) Kupující tímto bere na vědomí, že prodávající neprovádí placené opravy, pouze je

zprostředkovává, případně zajišťuje komunikaci, dopravu apod. Prodávající nenese

odpovědnost za provedení opravy.

11) Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím

rozsahu a době nutné k jejímu provedení. K provedení placené opravy lze přistoupit

jen po výslovném souhlasu kupujícího.

12) Bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že prodávající je oprávněn

přefakturovat kupujícímu náklady za diagnostiku vady a dopravu.

13) Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy

reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní

předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

IV. Vyřízení reklamace

1) Kupující – spotřebitel

a) V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o

ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba,

která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného

výkonu svého povolání.

b) Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých

případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k

odbornému posouzení vady.

c) Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,

nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po

uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení

nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp.

prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel

má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

2) Kupující – podnikatel

a) Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě

40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel

informován na kontaktní e-mail.

V. Společná ustanovení

1) Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení

reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně

odůvodnění zamítnutí reklamace.

2) Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď

telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude

po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

3) Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení

o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po

jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

4) V rámci uznané reklamace po vystavení dobropisu (opravného daňového dokladu)

bude prodávající vracet dobropisovanou částku na účet kupujícího uvedený ve formuláři pro uplatnění reklamace.

5) Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním

oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména

se jedná o poštovné na zaslání reklamace. O proplacení nákladů je nutné žádat bez

zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z

vadného plnění.

6) Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného

plnění.

7) Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne

kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů

od podání reklamace.

8) V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty,

bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve

výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.

9) Pokud si kupující nepřevezme zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy

byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek

použít na úhradu skladného.

VI. Závěrečná ustanovení

1) Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

2) Tento Reklamační řád je platný od 5.7.2021.

3) Tento Reklamační řád je k dispozici na webových stránkách www.silverann.cz.