Reklamační řád obchodu SilverAnn.cz
I. Všeobecná ustanovení
1) Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek
prodávajícího www.silverann.cz, odp. os. Hanna Laub, se sídlem Smetanova 381, 277 16, Všetaty,
IČ: 08517002, zapsaná na Obecním živnostenském úřadě, Městský úřad Neratovice (dále
jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci
zboží.
2) Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními
podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží.
3) Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s
tímto Reklamačním řádem.
II. Záruka za jakost
1) Dokladem o záruce zakoupeného zboží je doklad o zakoupení (faktura) se zákonem
uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží,
cena, množství, číslo …).
2) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
– věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
– věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc
tohoto druhu obvykle používá.
– věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
– věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
III. Záruční podmínky
1) Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména
neporušenost či poškození obalu).
2) Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení
obsahuje vše, co obsahovat má.
3) Veškeré nesrovnalosti je třeba vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo
kupující může převzetí zásilky odmítnout. Doporučujeme přiložit fotodokumentaci
poškození a obalu.
4) Kupující reklamaci uplatní odesláním na adresu prodávajícího:
Hanna Laub, Smetanova 381, 277 16, Všetaty.
5) Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží, kopii dokladu o zakoupení, podrobný
popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (uvedené ve vyplněném formuláři pro uplatnění reklamace – stáhnout ve formátu PDF).
Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
6) Kupující si zvolí požadovaný způsob vyřízení reklamace (výměna za stejný nový produkt, výměna za jiný produkt, přiměřená sleva z kupní ceny, odstoupení od smlouvy).
7) Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není
činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
a. mechanickým poškozením zboží,
b. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou,
prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je
přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
c. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
d. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
e. zboží, které bylo upravováno zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této
úpravy,
f. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
8) Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v
reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady či elektronické
komunikaci).
9) Bude-li reklamace zamítnuta, může se kupující rozhodnout, zda požaduje a souhlasí
s placenou opravou.
10) Kupující tímto bere na vědomí, že prodávající neprovádí placené opravy, pouze je
zprostředkovává, případně zajišťuje komunikaci, dopravu apod. Prodávající nenese
odpovědnost za provedení opravy.
11) Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím
rozsahu a době nutné k jejímu provedení. K provedení placené opravy lze přistoupit
jen po výslovném souhlasu kupujícího.
12) Bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že prodávající je oprávněn
přefakturovat kupujícímu náklady za diagnostiku vady a dopravu.
13) Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy
reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní
předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
IV. Vyřízení reklamace
1) Kupující – spotřebitel
a) V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba,
která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného
výkonu svého povolání.
b) Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k
odbornému posouzení vady.
c) Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po
uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení
nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp.
prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel
má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
2) Kupující – podnikatel
a) Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě
40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel
informován na kontaktní e-mail.
V. Společná ustanovení
1) Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně
odůvodnění zamítnutí reklamace.
2) Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď
telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude
po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
3) Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení
o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po
jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
4) V rámci uznané reklamace po vystavení dobropisu (opravného daňového dokladu)
bude prodávající vracet dobropisovanou částku na účet kupujícího uvedený ve formuláři pro uplatnění reklamace.
5) Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním
oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména
se jedná o poštovné na zaslání reklamace. O proplacení nákladů je nutné žádat bez
zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z
vadného plnění.
6) Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného
plnění.
7) Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne
kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů
od podání reklamace.
8) V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty,
bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve
výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
9) Pokud si kupující nepřevezme zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy
byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek
použít na úhradu skladného.
VI. Závěrečná ustanovení
1) Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
2) Tento Reklamační řád je platný od 5.7.2021.
3) Tento Reklamační řád je k dispozici na webových stránkách www.silverann.cz.